dimarts, 30 de desembre del 2008

de lloros i homes

els estudis científics, com la prova del cotó després de passar el plumero, no enganyen i han aconseguit el consens assenyalant l’èsser humà com una evolució natural del mono. a mi, que de científic no en tinc res, em sembla que hi ha un esglaó intermig entre mono i home que els savis s’han oblidat d’estudiar: el lloro.

el trenta-u de desembre, els mitjans de comunicació aprofiten que tenen la meitat dels treballadors de legítima revetlla per oferir-nos, si o si, un resum de les notícies de l’any que ens abandona. un abreujat copia i enganxa en premsa escrita i un vistós encadenat d’imatges, a la tele, amb el requisit únic d’estar acompanyat musicalment per l’imagine de john lennon.

obama triomfant a la casa blanca. bush esquivant una sabata. chiquilicuatre fent el maiqueljason. nadal grimpant a la gespa de wimbledon i xavi cridant viva espanya, entre d’altres, amb lennon de fons que sempre dóna caché al clip.

jo proposaria un resum més indie, alternatiu, en el que jesús quintero, el loco de la colina, entrevistés aleatòriament a lloros engabiats a cases i pisos de diverses ciutats de l’estat espanyol.

escoltariem com els bonics animalons dirien frases com “que pasa neeeeeeeng”, “te das cueeeen”, “que n’aprenguin!”, “un poquito de por favor” o el joancarlista “¿por qué no te callas?”. si el lloro fós de més edat, segur que entre el seu repertori hi haurien perles com “abarrotáaaaaaa”, “a jugaaaaaaaar” o “toma morenoooooooo”.

els lloros més nostrats, i censats en habitatges de fidels espectadors d’alfonso arús, repetirien “quicir” “plutant”, “en un momento dado” o “que mala suerteeeeeeee” a la més mínima oportunitat de fer-se escoltar.

els que haguèssin desenvolupat la facultat de la parla en el decurs del 2008, segur que regalarien les oides de quintero amb el futbolístic “podeeemooos”, “perrea, perrea”, “ho habeu viiiiist?” o el presidencial “cabòries”.

la influència del que s’escolta a la tele fa que lloros i humans acabem dient les mateixes coses. la simbiosi és tal que el resum del 2008 no podria acabar d’altra forma que amb la imatge d’un lloro, ben trajat, dient una mica nerviós “al loro, que no estamos tan mal”.

de fons, les primeres notes de l’imagine de john lennon començarien a sonar ...

ps: en resum, feliç 2009!!!

50 comentaris:

Els dijous nous ha dit...

jaja!! molt més bo que el resum de tv3!!i més original, sens dubte!!
bon cap d'any!!

Rita ha dit...

Potser ara semblaré prehistòrica, però... i aquell que deia...
noséquè de la "Sole, que te doy con el mechero"...

Un post boníssim, òscar!

Que tinguis, tingueu, una molt bona sortida i millor entrada d'any 2009!

Eva ha dit...

Molt divertit... i la veritat és que durant tot l´any nosaltres fem el mateix que els lloros, repetir allò que en un moment donat va fer gràcia o va crear expectació...
Ai, quin bon relat...!!!
Bon any!!!
Salut!!

Núr ha dit...

Llàstima que l'any vinent continuarem repetint aquestes mateixes frases! Hi ha coses que no moriran mai... D'altra banda, he de dir que veient algun d'aquests resums se m'ha escapat més d'un «Ostres! És veritat, que va passar això...». És sorprenent la velocitat a què oblidem segons quines coses!

Bona entrada a tu també!!! :D

Elena y sus Neuras ha dit...

Yo aun me río cuando escucho lo de: Perrea Perrea...sobretodo que en el canal por cable FOX lo ponen para promocionar Padre de Familia.

Ha sido un buen año, pese a la crisis, la obstruccion politica del PP, el terrorismo, los problmas de oriente medio, los bombardeos de Gaza...

Decia que fué un buen año? bueno...aun nos queda salud. Y esperar que 2009 sea mejor.

Feliz entrada de año!

rits ha dit...

doncs si, sóm uns lloros de repetició i ens creiem tot el que ens diuen!!!


Bon cap d'any!!!

Ferran Porta ha dit...

Hahahaha!!, Òscar, t'has tornat a lluir. Impossible superar-te quan treus el geni que deus dur dins teu! :-)
Molt feliç 9 a tu i la teva família!

Assumpta ha dit...

Què bo!!! :-))
Què bo!!! :-))
Vist el resum de frases televisives que tothom repeteix qual lloro, crec que ja no em cal veure el de les notícies jejeje

Paraula de verificació: crystrok (sona a un concert de rock fet per joventuts cristianes, o sigui, jo... jejeje)

Deric ha dit...

anem de lloros?
bona entrada d'any!

khalina ha dit...

Sí que som una mica lloros. I si algú no està al dia de l'humorista de moda, o el cutre persontage de moda es mirat com un bitxo raro ( a mi de vegades em passa degut al meu poc interès per la tele)

I aquesta època ens tornem encara més lloros. Des de principis de desembre, amb les llumetes als carrers, si trobes a algú sempre sortirà el típic "bones Festes" "bon Nadal". I passat Nadal toca "bon Any". Li desitgem a tothom, a veïns, botiguers i qui sigui... Es com el "bones vacances" pel juliol..

Jordi ha dit...

De l'1,2,3 encara afegiria el "¿Está Consuelo?" o el mític "¿Por qué seráaaaaaaaaa?".

Pels qui escoltin la ràdio i concretament el programa Versió RAC1 del Toni Clapés a RAC1, hi ha un personatge anomenat Mag Fèlix (real i el que imiten). Jo no puc parar de parlar com ell!!

Molt bon 2.009!!

kweilan ha dit...

Molt divertit, he rigut molt. Que tinguis un Feliç any!

Babunski ha dit...

Frases mítiques com la de l'Ozores al 1,2,3... "Y ahora, por fin, ya somos europeos"... o el "Mañana hablamos del Gobierno" de Tip y Coll, el "Ah, vale!" de la Emma de Plats Bruts o el "Pot de prugrama" del Sr Davis del Joc del Segle.

Salva Piqueras ha dit...

T'ha faltat acabar amb el lloro que finalitza el teu reportatge dient "así son las cosas y así se las hemos contado"...

Molta salut i bon any 9!!!

Esther del Campo ha dit...

M'ha agradat moltíssim el teu resum de l'any, òscar, dels millors que he llegit mai...! Un any resumit en brams de lloro, m'encanta la idea!!! :D Lloros de l'època del Força Barça de l'Arús encara n'hi ha! Jo en vaig conèixer un lloro que es deia Manolo, fa molts anys, quan Ivan de la Peña feia anuncis de natillas, que cantava "natillaaaaaas danoneeeee"... ens podíem passar la tarda fent-lo cantar això, pobre... però ja tenen paciència aquests lloros contemporanis si han d'aprendre "iesuicaaaan" o "ho habeu viiiiist?", que encara em sembla més surrealista!!!!

Molt bona entrada de l'aaaany!!! :)

Sirvi ha dit...

Què haig de dir? "Im-pre-zio-nan-te", em penso que també podria formar part del nostre repertori; podríem organitzar "la nit del lloro", ho seria en els dos sentits... jejeje.

Em penso que jo correspondria al grup de lloros "de més edat"; això de "abarrotáaaaaa" formarà sempre part de la meva infància.

Gràcies per aquest resum; m'has fet riure una estona.

Un petó i feliç 2009!!!

Lula ha dit...

Veus! Per això jo no miro la tele...


Mmmm ara que ho penso, si a casa meva hi hagués un lloro, segurament diria 'amics, bon vespre.... 50 minutets per conversar sobre es llibres i sa lectura'

Besootes!

Anònim ha dit...

Feliç 2009 i com no, amb la teva sinceritat i gran forma de comunicació que tens... iVisca el Barça! com no!

el paseante ha dit...

Un post irònic que fa pensar (i potser avergonyir-nos). Qui no ha fet alguna vegada de lloro? De vegades jo ho faig amb els blogs. Vaig llegir a ca l'MK (Cuentos prescindibles) dues paraules que m'han quedat gravades i repeteixo sovint: "ospedreta" i "casonlolla". Potser hi ha blocàires que comencen a ser mediàtics. Que tinguis (tingueu) un bon any, Òscar.

Ballarinadeplom ha dit...

podriem ensenyar-li directament a xiular l'imagine...així ja també tenim coberta la part musical :)

Bon any 09!

Vicent Terol ha dit...

Hola! És la primera vegada que visite aquest blog, sembla divertit i interessant (i una miqueta indie, això m'agrada). L'he descobert a través de "Bé i avant".

Això dels lloros m'ha recordat una cançó de La Polla Records anomenada "Puedes ser idiota". Deia així:

"Puedes leer tu opinion en la prensa / y repetirla como un anormal./ Puedes correr como un gallo sin cresta / cacareando pa, pa, paaaaa.".


Bon any!

Dani ha dit...

Entre nosaltres (i en veu baixa), podriem afegir "...con J de Jolibut..." o "...y su puta madre..." mentre sona "dame más gasolina, quier más la gasolina" ja ja ja.

Abraçada xato, ens veiem aquest vespre.

òscar ha dit...

no sé què dir-te LLUIS (DIJOUS NOUS)! jo sols acceptaria un resum de l'any protagonitzat per lloros al canal del national geographic. bon cap d'any!!!

doncs seriem dos dinosaures compartint prehistòria RITA ja que el "endevé con la sole. sole que te doy con el meshero" jo també me'l vaig veure a l'arús :) bon any ... http://www.youtube.com/watch?v=1N5n9zbgY_s

EVA volia ser una mica autoparòdic, la veritat. mires de reüll com gent a bars, feina o reunions acaben, mols cops, en aquests llocs/gràcies comuns i penses "buff, un altre que porta tot el dia a la boca el qué pasa neng" i després, rumiant una mica, et dius "val, jo aquesta no la dic però el cabòries el colo a una conversa dia si, dia també". en fi ... salut pel nou any!!!

i tant que passa ràpid NÚR. sense anar més lluny, segur que aquesta nit mentre el veiem hi haurà afers dels que pensarem "això va passar aquest any?". bon 2009!!!

jajaja HELEN i això que sols has posat cinc problemes, si els escrius tots veuriem que la "salut col.lectiva" està fatal també. bon any i ... perrea, perrea :)

si no fóssim una mica crèduls RITS, acabariem tots plegats amb la camisa de força posada. bona entradeta d'any!!!

el geni està a la làmpada FERRAN. però, a mi no em concedeix cap desig. feliç 9 per tu i els teus!!!

millor mirar-lo igualment ASSUMPTA! o estem entretinguts amb alguna cosa o ... començem a brindar amb cava a les set de la tarda! no serà el capellà rocker aquell que hi havia a galícia, oi? petoooooooooonets!

i sense ser carnaval DERIC! :) molt bon any!!!

ja passa això KHALINA. a mi, quan em començen a parlar de cotxes, em sento com recent aterrat d'un planeta llunyà. per cert, veient les llumetes i els resums de l'any sols em queda afegir-te una cosa ... :) boooooon any!!! petooooonets!

ostra si JORDI, la bombi deia això del ¿por que será?. llegint lo del mag félix m'ha vingut al cap ... carlos jesús!!! jajajaja molt bon any des de raticulín ... http://www.youtube.com/watch?v=zlJ637C9Lgg&feature=related

gràcies pel somriure KWEILAN. molt bon any!!!

anda BABUNSKI, m'has tocat la fibra sensible amb el sr. davis. accepto i deso el teu comentari!!!

la corbata del lloro SALVA, molt llampant i amb molts coloraïnes, oi? :) bon any!!!

si en manolo podia cantar el jingle de les natilles danone ESTHER, segur que ara ens obsequiava amb un "ho habeu viiiiiist?" sense el més mínim problema. el vull per reis! :) boooona entrada d'any!!!

aiiii SIRVI, si l'abarrotaaaaaaa sacapuntero està pul.lulant per la teva infància, efectivament tindriem la nit del lloro amb el encarnaaaaaaa, el campana y se acabooooooooooooo o el adjunto, sirena y puerta. m'haurien d'haber prohibit la tele de ben petit! :) petoneeet i bon any!!!

manzano, amela, pérez andújar ... és (i era a btv) una delícia de programa LULA. m'imagino, també, a aquest lloro fictici llegint i comentant un capítol del quijote cada setmana. petoooonets!!!

CESC crack, si aquest any a la plaça sant jaume no podem cridar tots junts "al loro, que no estamos tan mal"; no ho podrem fer mai! bon 2009!!!

riuren's un pèl de nosaltres mateixos és sà PASEANTE. jo, a banda de integrar al meu vocabulari alguna d'aquestes frases-ramat, vaig tenir una temporada que no parava de dir "tontuuu" com el buenafuente. així que, posant-nos bíblics :), "que tiri la primera pedra que estigui lliure de culpa..." molt bon any!!!

noooooooooooo BALLARINADEPLOM, si-us-plau: acabaré de la cançó de lennon fins el capdemunt!!! si als resums ja em molesta, entrar a casa i escoltar al lloro seria massa. reconec que el tema és bó però ... me'l han acabat fent indigest!!! bon any!!!

benvingut VICENT. així que vens des de casa d'en txarli? doncs endavant que, segur, un dia o altre cantarem los siete enanitos o (jo era més de kortatu) el mierda de ciudad. bon any!!!

mira DANI (també en veu baixa) ... "magdalenes ara: no m'ho puc creure" ... "done'm el quesito marró" ... "que jo fumada, estic més bé que" ... "george foreman venent barbacoes". fins la nit xatoooo!!!

alas ha dit...

ahir mateix...vaig dir allò de "toma morenooo", és taaan freaki, erpò és que com tu tan bé has dit semblem lloros!!
i res òscar (amb l'imagine de fons) el desig un bon cap d'any i un encara millor 2009 (que serà més llarg)
petons llorils

neus ha dit...

por la gloria de mi madre jarlllllll...

un resum boníiiiiiiissim Òscar!

i com lloros, però amb sinceritat, anem dient: bon aaaaaaaany! bon aaaaaany!

Bona revetlla i una ressaca suau per demà!

Noctas ha dit...

Em sembla que els lloros ens superen en inteligència, imaginació i originalitat. A qui segur que no superen es a tú Oscar., quin pedazo post que has escrit., no el supera ni el millor dels lloros., crack que tinguis un bon any!!!

Albert ha dit...

Al Loro!

Res com els resums de l'any de l'"APM?" per riure una mica.

Feliç 2009!

Alex. ha dit...

Sr. Òscar Marshall.

De blocs de lloros, la xarxa n'és a vessar, n'hi ha per donar i per vendre, per avorrir-se'n.

La seva petita illa, modesta i creativa, irònica i somiadora, amable i sibil·lina... enorgulleix la raça humana.

Tan sols li demano que no abandoni als seus lectors en el 2009.

...i gràcies pel 2008!

Cesc Sales ha dit...

Feliç despedida i entrada d'any. Vigila amb els excessos. Fes proposits, mira bones pelis, disfruta amb els teus, menja bé, beu... Fes tot allò que et faci feliç

Bon any company!

Anònim ha dit...

Tanta gent dient tantes coses que ja no sé què dir, però t'asseguro que volia dir alguna cosa: Bon any? No, això no, que és repetitiu i m'assemblaria a un... Et diré que m'agrada com escrius, que he rigut amb l'any del lloro, que gràcies per les vegades que has passat per Bruixa de sol i també... que continues escrivint moltes coses en els propers mesos i anys.

Jordicine ha dit...

Seria molt curiós, segur. Per cert, en el tema de Lenon, la dona segueix treient tot el suc que pot i més. 30 anys mort i ara fa anuncis. Quina conya! Bon any.

Montse ha dit...

ets el p... amo!!!!
ni imagine ni gaites, jo posaria alguna cosa heavy q faria joc am la mena de noticies que sentim cada dia a lh de dinar.

Pel q fa al cap d'any, ni moderació ni ost...., fotem-li fins baix i avall!!! I demà, ja ho sentirem a dir, jejeje

i en cas d necessitar una banda sonora, sens dubte aquella de "amigosparasiempre niananiananiananaaaaaaaaaaaaaaa....."

2009 petons per a tu, i els teus.

(Pd. Que l'àvia de la caputxeta fa cara de poll a l'ast???? Ualaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, això sí que és una adaptació heavyyyyyyyyyyyyy)

T dedico una ball dalt del sofà, potser limagine, juasjuas

TORO SALVAJE ha dit...

Que bo!!!!!
Està ple de lloros. Es veritat. Però lloros patétics.
Quanta raó tens.

Bon Any.

assumpta ha dit...

Oscar!!!
Potser sí que tots som una mica lloros. Com sempre, un post genial !
Ahhhh !Que ja he tret a "imagine" del meu blocccccccc, entesossssss !!!! je, je.
---
“El futur pertany a aquells que creuen en la bellesa dels seus somnis”
Eleanor Roosvelt

No deixis mai de somniar ! i que els teus somnis es facin realitat en aquest nou 2009.

Amb tot el meu carinyo !!!! ; )

Delfica ha dit...

Un "loro molón" és el que tenim afincat al meu poble i que pregona la seva xerrameca arreu on li deixen plantar una antena (aquest no té problemes de precinte als repetidors, ja t'ho dic): Rrrrrrrrrrrrrrrrrrraaaaaaaaadio Teletaxiiiiii, comprando choped crismona te baila por faralae ha'ta del parque la mona!!!
Inefable.
Felicitats pel post: de 10 i mig!

fada ha dit...

Brillant, com sempre. No te n'has deixat cap, eh? O potser aquell famós "Tito, cap a Igualada!"? S'ha de tenir una edat... Sigui com sigui, que tinguis bon any, maco! Un petó.

òscar ha dit...

el "toma moreno" ALAS, el vaig tornar a escoltar fa poc a uns dibuixos animats japonesos (bobobop) que el nen mirava. jo no entenia res. bé si ... vaig entendre que els dobladors d'avui en dia són uns catxondos

ha estat suau ELUR. em queia de son lloril i a les quatre (les gramenauer) ja era al llitet com un bon minyó

a veure si tots plegats NOCTAS, tenim un bon 2009 sense recórrer a idees imaginatives. la imaginació la reservem, millor, pels blocs. una abraçada crack!

l'apm ALBERT és una de les reserves espirituals d'humor que té aquest pais

sr. ÀLEX: no abandonaré mai el projecte multimèdia que tenim en comú per aquest 2009. el "we are the world, we are the children" amb el pianista de cine de barrio, la sra. feliu i la sra. motta, entre d'altres, omplirà el liceu i, de retruc, les nostres butxaques :)

bon any CESC! d'això es tracta oi? mirar de tenir un anyet amb una mica de tot lo bo

merci BRUIXADESOL. tenir bons propòsits per tots nosaltres serà un símptoma repetitiu però, a mi, l'all m'agrada. petooonet!

JORDI(cine) la yoko ono, des del dia que es va retratar amb lennon dins d'una banyera, que no ha parat de treure-li suc. aquest any, segur, que trobarà dins d'una caixa de sabates cançons inèdites de l'ex-beatle. :)

el manolos MONTSE??? :) jajaja ... a mi m'agradava aquella de "no estaba muerto, estaba tomando cañas, lere-lerele...". petooonets!

bon any TOROSALVAJE. com tot està inventat :) sols ens queda repetir i repetir i repetir ...

jajaja ASSUMPTA. :) ja et vaig deixar escrit que la música era el de menys, lo important és la lletra. una superabraçadaaaa!

teniu el lloro de justomolinero DELFICA??? i diu allò de la muñeca txotxona i organitza festivals en els que canta maria del monte i ecos del rocío??? el vuuuuull !!!

ostraaaa FADA, del tito cap a igualada ja no me'n recordava. :) ... entra l'home a casa i es troba la dona al llit amb un altre i li diu qué hace este hombre en tu cama maria? maravillas tito, maravillaaaaaas. petooonet i molt bon any!!!

C. ha dit...

Ben vist, tot plegat! Hi ha frases que marquen, oi? L'imagine també, però per altres motius.

lisebe ha dit...

Joooo!! si que arribo tard.

Del que dius , es que tots els anys es el mateix, las noticies, com no treballen en radacció repetiexen tot el dia las mateixes , el que canvien i això es altre cosa son els anuncis, que no els paran ni per casualitat, no si t'has fixat que per llei per cada hora de programació tant sols es permet 12 minuts d'anuncis, ara bé quina es la cadena que ho fá ?? jo tu dic cap, hi han que fan fins a 20 minuts d'anuncis, aquests no fan feste.

Bé encara que sigui una miqueta tard ja he deixat la meva emprenta, per aqui.

Per cert, tens una feineta si visitas casa meva guapo.

Petonetsssssssss

Assumpta ha dit...

A Galícia el capellà rocker? Nooooooo si tenim el Pare Johnny a les terres de l'Ebre!! Una passada!! :-))

Per cert... demà torna la lliga... ostres, què bé!!! :-)))

Paraula de verificació "chelitia" (saca el güisqui Cheli para el personal... jeje)

Sergi ha dit...

Va, que si no repetim a tort i a dret les frases en boga, és que no estem a l'última. I naturalment, a ningú li agrada no saber-se el darrer 'latiguillo' de la tele.

sky walkyria ha dit...

per cert q els lloros son una plaga a barcelona

bon any

òscar ha dit...

bon dia LITUS! tants anys de tele donen per moltes frases i tants anys sense lennon donen per molts imagine's

ben cert LISEBE. mentre no hagin mecanismes de control ens tocarà, també, repetir alguns dels eslògans dels anuncis :)

..que vamo a hacé un guateque, sacate el cassete pa pode bailá como en una discoteque... :) aiii ASSUMPTA, aquestes paraules de verificació faran que algun veí telefoni l'urbana denunciant-me per cantar fricades a les vuit del matí!!!
ps: suposo que amb l'any nou no variarà la dinàmica del barça, oi?

és així XEXU. conscient o inconscientment, aquests latiguillos són una manera de transmetre als altres que estem a l'agüait

siiiii SKY-WALKYRIA! potser ara no tant com abans, però durant un temps per la diagonal te'ls trobaves arreu. una mica rotllo "els pajaros" de hitcotch. bon any!!!

Lastienditas ha dit...

No hi ha res que em faci més peresa que els resums de final d´any a la TV.
Bon any 9 Òscar!! :)

òscar ha dit...

fan una mandra tremenda TIENDITAS. sols m'agraden els que, al menys, volen donar-li un toc d'humor a l'any abandonat.

carina ha dit...

Bones,
tinc al meu nenet ingressat a la clínica, i feia dies que no em podia connectar, avui he anat a casa a dutxar-me i a mirar el correu i he passat per aquí. He llegit el teu post i m'ha alegrat el dia, m'he fet unes quantes rialles i m'han marxat moltes cabòries. Mentre et llegia no he pogut deixar de pensar amb el Max ( el meu nenet que té 20 mesos) ell també és un lloro i canta a totes hores el Chiki chiki i a més és un lloret dient allò de "Gañááááááááááááán o Marciaaaaaaaaaaal" de la Muchachada Nui. Ens pixem de riure quan ho diu, per això només desitjo que en poquets dies torni a ser el lloret que ha estat sempre i es posi bo.
Gràcies per donar ànims des del teu bloc.

Irene Pujadas ha dit...

presenta un informe ordenat detallat amb índex i tapa dura i bibliografia i queda't amb la pseudosabiduria científica, òscar. vull dir que ja que hi ets i vist l'èxit de la teoria del loro mediàtic, fes-ho totalment públic i allibera la humanitat de taaaaaaants segles de tonteries!!

òscar ha dit...

una abraçada ben forta CARINA i el desig que en MAX faci el bellugí per casa ben aviat.
mentre, cada cop que la infermera entri a l'habitació a portar-li l'ensopit menjar d'hospital, afegiu al vostre crit el meu dient-li el cuninià prou! prou! prou! prou!
un petooonet!!!

jajajaja IRENE. si faig aquesta acurada edició i al damunt tingués èxit ... amb quína cara puc seguir cridant a duet amb el nen ho habeu viiiiist o saludar, quan torno de la feina, a la família amb un buenas noches y saludos cordiales??? :)
petooonet!!!

polaroid mental ha dit...

Molt bona la teva proposta de resum de l'any, les teles com les persones també fan el lloro, repetint sempre el mateix any rere any, la mateixa fórmula, ai! que fàcil seria, si es que la "realitat" sempre supera la ficció!
Que tinguis un bon any!

òscar ha dit...

bon any també per tu POLAROIDS. si t'he de dir la veritat, mentre hi posin una cançó diferent a l'imagine; que resumeixin el que vulguin! :)