dijous, 11 de febrer del 2010

crack de cracks 2010


el premi blocaire “crack de cracks 2010”, per a sorpresa del mandrós unijurat organitzador, arriba a la seva segona edició sense el glamour de la cerimònia dels òscars, la recompensa dels planeta ni, tampoc, el tarannà democràtic dels premis cats però premiant, això sí, com explicava a la primera edició que “m’agraden molt i m’hi sento tan còmode com repantingat al sofà de casa. més que llegir un blog, tinc la impressió d’estar petant-la plàcidament amb la persona que hi és darrera” -deia-.

doncs això, amb uns ganxitos convenientment dipositats damunt de plats de plàstic comprats als xinos, unes quantes ampolletes de cola i taronjada de 2 litres i unes birretes del mercadona (donen molt el pego, la veritat); s’enceta el crack de cracks de enguany premiant a set blogs no destacats el curs anterior i a l’entrada (o post, o escrit o com coi s’anomeni) que més em va sorprendre.

els “cracks de cracks 2010” són:

BONA NIT I TAPA'T
http://zwitterioblog.blogspot.com/
el blog d’en xexu és tot un referent de la catosfera. no m’estranya gens ni mica: l’alternança de reflexions fonamentades (amb pòsit), escrits d’oberta intimitat i aquest puntet d’agradable rondinaire fan intuir que rere el bona nit i tapa’t hi ha una persona que regala humanitat. i això, a la xarxa i a la vida, sempre ha de tenir premi.

CAFÈ I DIARI
http://cafeidiari.blogspot.com/
m’agrada el minimalisme espontani del blog de la carme. les píndoles, que ofereix, en forma de post, són injeccions d’optimisme i vitalitat que, al menys a mi, m’aixequen la moral més que el primer bany de setmana santa. si el cafè i el diari són els meus fidels companys dels matins del diumenge, jo soc un fidel fan dels escrits d’aquesta crack.

CONFESSIONS D'UNA DONA INFIDEL
http://sixtohell.blogspot.com/
obertament sexual però, al menys, igual de obertament literari; el blog de la six no usa tirabuixons per anomenar les coses pel seu nom ni destapant, sense codificacions ni censures, els raconets més amagats del desig humà. intueixo que si parlés d’enciams, del b.o.e. o el conflicte albano-kosovar, seguiria pensant que escriu com una crack.

GARBI 24
http://garbi24.blogspot.com/
el raconet d’en joan respira intel·ligent conya marinera, pensaments i maneres de fer d’una coherència envejable i algunes joies “trileres” que insinuen un camí per acabar ensenyant-te la sortida per un altre de ben diferent. quan entro al seu blog no sé del cert quin vent hi bufarà però, sens dubte, m’agrada refrescar-m’hi post rere post.

MATARÉ MONSTRUOS POR TI
http://cescelias.blogspot.com/
en cesc és un artista i el mataré monstruos por ti una impactant mostra visual que formula interrogants a les imatges i planta la llavor d’unes històries que molts cops han de fer créixer els seus lectors. sensible, juganer, màgic, intel·ligent o, potser, el punt de trobada entre dues paraules: crack i artista. de gugghenheim.

NÒMADES DEL VENT
http://nomadesdelvent.blogspot.com/
la condició d’amiga blocaire en majúscules, els ji-jis ja-jas que tot sovint la neus i jo ens regalem en comentaris, potser maquilla massa l’admiració lectora que em desperta el nòmades del vent. farcit de matisos planerament íntims, d’una tendresa i intuïció encomanadissa, el nòmades mereix que sigui jo, avui i tos els dies, qui es posi als seus peus.

TORO SALVAJE
http://torosalvaje.blogspot.com/
toro salvaje és una traca de poesia despullada, d’històries sense ornaments, que t’esclata als peus i, lluny d’espantar-te, et manté immòbil gaudint de la pólvora de cada paraula. justiniano, sospitós habitual dels seus escrits, segurament tindria un encenedor a la ma i, somrient veient com bades, iniciaria el crack-catacrack-crack.

i mereixedor d’una nova categoria, la del “crack de cracks” dels posts, aquesta joia de poesia visual de l’albert lloreta. encara ric amb la fina ironia d’una “xocolata calenta” digna d’en brossa.

PRODIGIS
http://prodigis.blogspot.com/2009/10/xocolata-calenta.html



PS: no hi ha manera que m'apareguin els enllaços directes al blog. sé que és un petit esforç però, de veritat, val la pena copiar i enganxar per veure'ls.

41 comentaris:

Cris (V/N) ha dit...

Doncs l'enhorabona als guardonats, la veritat és que els conec quasi bé tots i ni que sigui de vista a la resta.... M'agafo uns ganxitos i gràcies per que, jo t'el donaria a tu, que si que em fas passar estones que són "la pera" :) petons!!

Cesc Sales ha dit...

Moltes gràcies Òscar. No m'agraden molt els reconeixements però admeto que quan venen d'algú a qui professo admiració la panxa em fa una mica de xirigolla.

quan vulguis la fem petar

pim-pam!

neus ha dit...

oh! ganxitos!!!!!!!!! jejejeje quina debilitat els ganxitos... ains.Què t'he de dir? m'has fet emocionar, vès. vaaaale, amb el premi també! je.
Moltíssimes gràcies Òscar, crack dels cracks. Haver-te trobat per aquest món virtual, però no menys real, ha sigut un regal dels déus.
Gràcies per ser-hi!
Petons!

Coincideixo total i completament amb en Xexu, una altra debilitat tipus ganxitos jejeje.
la resta els desconec, però prometo investigar.

Cesc Sales ha dit...

Una cosa Òscar, t'has equivocat amb l'enllaç del mataré monstruos... Crec que posant només cescelias.blogspot.com l'enllaç funciona correctament.

Merci!

_MeiA_ ha dit...

Tret de dos, els altres els desconeixia... els hi faré una ullada tafanera!
;-)

Joana ha dit...

Està molt bé això de premiar el que t'agrada i de passada donar-ho a conèixer. Donaré un cop d'ull als que no conec.
gràcies i bon dia!

kweilan ha dit...

Felicitats als premiats i gràcies per fer-nos conèixer aquests blocs mereidors del premi.

Six X ha dit...

gràcies per pensar en mi! és un honor estar entre els teus preferits. Un bon regal aquest, sí senyor.

Clidice ha dit...

anirem a fer un tomb doncs :) m'enduc uns ganxitos i una fantanaranja pel camí :)

Garbí24 ha dit...

Tot un honor trepitjar per la catifa vermella de la teva entrega de premis, gràcies per pensar en mi.
Tu si que ests un crack.......fer el que fas vol dir que s'hi ha de ser i de vegades triar es ben difícil.
Hauré d'anar a tafanejar alguns que no conec.

Jesús M. Tibau ha dit...

la majoria ja el sconec, i els altres vaig a descobrir-los ara mateix

TORO SALVAJE ha dit...

Jo.
Moltes gràcies.
Ara que dic?
Sort que no em veus (estic vermell)

Ah, si... ara es el moment, vull aprofitar per saludar als meus familiars del poble que fa molts anys que no ens veiem ni ens parlem... i també a aquella noia que em va deixar per un poca solta amb molta pasta i també a tots aquells companys de l'ànima que em tenen molta manía i voldrien que em quedes a l'atur....

Bé, ja paro, ara en serio, moltes gràcies.

Valoro aquest premi especialment per qui el dona, o sigui tú.

Molt amable.

Albert Lloreta ha dit...

aquest premi és fantàstic pel fet que qui el dóna té un dels blogs més cracks crackíssims que es poden trobar a internet, en català, koreà o esperanto.

estic molt content, em fa molta vergonya i ho penso posar al CV.

moltes gràcies per aquest regal, óscar!

carme verdoy ha dit...

moltes gràcies per aquest regalet, òscar! quina sorpresa, la veritat. fa molta il·lusió rebre aquest reconeixement especial. tot un honor!
ara toca passar pels altres!

Assumpta ha dit...

Oleeeeeeeee!!!!

Una nova edició del Crack de Cracks!! jajaja

Moltes felicitats a tots els premiats... però molt especialment a dues de les meves "debilitats" blogaires: ELUR (la Reina de les Neus i dels Ocells nòmades, que li estan sortint plomes als dits) i XEXU (el Rei dels blogs reflexius del món mundial, amb les respostes més ben donades a tots els comentaris rebuts)!! (a més, tots dos són del Barça jajaja) :-)))

M'agrada aquest premi que tampoc et fa fer res, ni respondre preguntes estranyes ni "passar-ho" a vint-i-quatre persones més o sinó et passarà una desgràcia (ah, no, això de les desgràcies són els mails aquells puagsss)!!!

Sergi ha dit...

Arribo tard, si és que no es pot treballar en aquesta vida...

Òscar, és un veritable honor que parlis així de mi, tu que tens un dels blogs més seguits en català, tu que escrius autèntiques joies cada cop, tu que només deixes escrits rodons d'aquells que et deixen assentint amb el cap amb posat de 'com la clava el tio'. Per tot això t'agraeixo que em comptis entre els triats, sobretot tenint en compte a tants i tants blogs que compartim i que es mereixen igual o més reconeixement que jo. Gràcies de tot cor, perquè venint de qui ve no és qualsevol cosa.

I com que arribo tard, l'Elur m'ha passat a davant. Jo que en veure els premiats el primer que he pensat és en parlar d'ella i com s'ho mereix, i ella va i també parla bé de mi. Ella no ho sap, però jo penso que és un honor immens que Elur et mimi com a blogaire, vull dir, que ella és gran entre els grans, i si li agrada el que fas, t'has de sentir afortunat. Jo me'n sento per tenir-la sempre donant-me la tabarra. Si un dia no hi és la trobo a faltar. El Nómades del vent estaria en totes les llistes que jo faria parlant dels millors. I callo, perquè em matarà (si jo no li trenco les cames abans).

Gràcies crack entre els cracks.

Anònim ha dit...

Alguns d'ells ja els seguia habitualment i es mereixen la nominació. Bona tria!

Carme Rosanas ha dit...

Bona tria! Molts felicitats als cracks dels cracks, els que conec s'ho mereixen de sobres i els que no conec... els passaré a veure.

Ma-Poc ha dit...

enhorabona als guardonats. Molt bona tria...quins cracks! :)

Striper ha dit...

enhorabona als guardonats. Molt bona tria

maria ha dit...

Felicitats a tots els guardonats!La veritat és que uns quants ja els tinc de visita obligada^-^.Molt bona elecció.

rits ha dit...

moltes felicitats!!!molt bons blogs has triat!! i els que desconnec, una molt bona oportunitat per descobrir-los!
per cert, tu també ets un crack!!

el paseante ha dit...

No en conec cap. Gràcies a tu els visitaré. Felicitats per la iniciativa, i als premiats.

sànset i utnoa ha dit...

Felicitats a tots els cracks de cracks!

Això sí, després d’aquest premi seguiu com fins ara i seguiu treballant, no us passi com al Ronaldinho!

*Sànset*

òscar ha dit...

no facis un gra massa amb els ganxitos, CRIS, que acaben deixant una olor als dits que no surt ni amb tres ensabonades a la dutxa. sols el dels fritos de matutano el supera :)

és un plaer atansar-se al mataré CESC. m’agrada molt l’esperit que li dones i la capacitat per deixar les portes d’alguns post obertes esperant que les tanquem els lectors des de casa. ahhh ... no et faci vergonya que et reconeguem el talent!

el regal és recíproc NEUS. la gent acostuma a amagar la sensibilitat i, fent de tot l’any un carnaval, posar una màscara a la seva tendresa. escrius i comentes sense caretes i, això, a més d’oferir-me molts moments divertits, me’n dona d’altres de preciosos. gràcies.

cadascú tenim gustos i criteris particulars MEIA, però penso que als blocs de enguany hi ha moltes coses, i persones, a descobrir-hi.

és la principal virtut d’aquest i altres premis JOANA: fer una mica d’aparador d’altres blogs que no tothom coneix. hi ha molta oferta i ... poquet temps.

ara toca anar llegint-los KWEILAN. i tu, tot just llegir, ho fas amb una mirada privilegiada que molts agraïm.

un honor, SIX, que hagis tingut la virtut de fer-me interessar per un format i estil que, a priori, no m’atrau massa com a lector. un dia d’aquests, quan em tregui la vergonya del damunt, hauré d’escriure un post estil six. bufff ... segur que m’acaba sortint quelcom semblant a una peli d’esteso i pajares :)

si vols CLIDICE, a la cantonada rere un ficus, hi han unes ampolletes de vidre que combinen perfectament amb la fantanaranja. shiiiiiii, no ho diguis a ningú!

l’honor, JOAN, és ser un més d’aquest bon grupet de persones que, mitjançant els nostres escrits, aconseguim fer de blogville un indret tan càlid. i l’airet del teu garbí24, el somriure i les reflexions que proposes, en col.labora. molt.

segur que hi trobes coses, JESÚS, que et resulten atractives. grams de talent n’hi ha arreu dels blogs.

amic TORO, a la noia que et va deixar per un poca solta amb molta pasta :), li ensenyaria el teu toro salvaje perquè veiés que hi ha altra mena de pasta, la d’escriptor, que potser no dona calers però aixeca admiració. la meva i la de molts altres!

gràcies a tu ALBERT. no només envejo la teva joventut, punyetero. envejo el teu tastaolletisme, la frescor i, quan vaig llegir el xocolata calenta, també vaig envejar la forma tan fina i divertida de traslladar a escrit una idea aparentment simple. espero no equivocar-me: crec que et guanyaràs la vida amb això. i aquest això, en el teu cas, em sembla que pot ser molt ampli.

òscar ha dit...

els teus posts són, CARME, un xut de vitamines i desparpaju vital que déu ni do. si publiquéssis cada dia :) et puc garantir que el cafè matinal, aquell que m’empeny a seguir somrient treballant, em seria del tot prescindible.

sembla mentira eh, ASSUMPTA ... ja fa un any que vaig empescar-me aquests premis tan mei generis i aquí seguim, amb més cracks de cracks, amb més comentaris i ara, ficant-me en nou embolics de l’estil si el barça guanya la champions em pujo a una farola a imitar gene kelly mentre l’assumpta, l’àlex, el jordi i la neus em mullen amb pistoletes d’aigua i regadores. sort que ta germana m’acompanyarà. perquè ... no pensa deixar-me sol fent el ruc, oi? :)

amic XEXU, llegir el teu blog és una sort de la que en som molt conscients tots els que hi passem sovint. la paraula escrita pot enganyar, maquillar, fer negre el que és gris i, també, ensenyar quin tipus de mà és la que escriu. la teva mà no dubtaria un segon en agafar-la tot dient encantat de coneixe’t, amic.

una tria reconec que ben personal, ALBERT, però feta pensant que si jo hi sé trobar coses boníssimes, la resta de blocaires també hi sabran trobar molts atractius. espero que d’aquesta en sortin molts nous lectors.

això-això CARME; a xafardejar tots plegats. vuit possibilitats per a continuar fent encara més gran la blogosfera aquesta que ens acull amb tanta simpatia.

de tom i llom MA POC. al menys segons el meu criteri que, en el cas del crack de cracks, desitjo que sigui compartit per una bona majoria de persones.

bona, i feta amb cor i cap JOAN. he mirat de citar blogs que, penso, mereixen ser encara més reconeguts del que ho són.

doncs va ... a visitar MARIA. no puc garantir que tots agradin a tothom però sí que hi sereu molt ben tractats i acollits.

RITS, no dissimulis que tu també ets una crack de cracks! i els premis d’aquest any no anul.len, ni molt menys, els del curs passat.

t’hi esperen PASEANTE! demà tens pensat passejar per les corts o sants? perquè, si hi vas, miraré de caminar més atent del que ho faig habitualment. tot i que ... algun distintiu característic per reconeixe’t? un llibre de martí i pol sota el braç tot homenatjant guardiola?

són uns cracks constants SÀNSET: estil messi i allunyats del poco treballo i moita samba que estan esmicolant la carrera futbolística del gran ronnie.

Noctas ha dit...

Oscar em sembla que has de seleccionar el nom del blog quan l'escrius a la plantilla i després clikar afegir enllaç i llavors li fots la direcció de la pàgina. Nous blogs per descobrir, gràcies crack...saludus

Six X ha dit...

Òscar espero que et decideixis aviat a escriure aquest post "estil Six" com dius tu. Segur que et surt perfecte, ¡sense vergonya, home! només es tracta de treure el que tens ben endins (i ben avall), amagat sota la roba.

Sergi ha dit...

Però home, no ho diguis això, ains... això acabarà sent un ball de llàgrimes, el que em dius al comentari encara m'emociona més que el que has dit al post... et dono la raó, perquè la tens, però no en el que es refereix a mi, sinó en que llegint acabes sabent com és una persona, i si et dona confiança, ja té una bona part guanyada. Potser és per això que tu tens tanta clientela, al final la gent deixarà d'anar a Santiago en peregrinació i vindran cap aquí. I per alguna cosa serà, no?

El veí de dalt ha dit...

Doncs anirem als seus replans a veure'ls. Amb alguns, ja fem el cafè!

estrip ha dit...

mot bona tria, aniré a veure qui són els que no conec!
Grans Crack de cracks!

òscar ha dit...

miraré a veure que tal NOCTAS. això dels enllaços és una de les meves asignatures eternament pendents amb el blog. una abraçada crack!

el tinc en ment SIX. el problema, com t'he comentat a les respostes, és que "en ment" segueix apareixent un escrit massa influit per les pelis d'esteso i pajares. trists referents els que te un! :)

upppppps XEXU ... que el nostre pis només te tres habitacions. no serà una forma subliminal de demanar que convidi a sopar tota la catosfera al botafumeiro, oi?

anima't VEI. tots són uns inmillorables companys de sobretaula.

són grans, ESTRIP, i pel meu gust molt bons. xafardeja i ja diràs!

Ferran Porta ha dit...

Uitx, que se m'axumula la feina! De tots els cracks de cracks 2010, jo només conec Can XeXu!

Clar que, si començo a passejar-me pels altres blogs (que, dit sia de passada, segur que m'enganxarien) no faré més que alimentar el monstre de l'addicció!

Vaig a consultar-ho amb el coixí, a veure què faig...

òscar ha dit...

el coixí dirà que sí FERRAN. a ell, tot el que sigui alimentar monstres (addictius o no) li posa. i molt.

Albert ha dit...

Felicitats a tots els guanyadors! No deixeu d'escriure.

òscar ha dit...

això sempre ALBERT: quants més siguem, més xal.larem!

lisebe ha dit...

Enhorabona!!! per tots el guanyadors i sobretot per tú 'Oscar tu si que ets l'ànima dels cracks!!

Petonás

Jordicine ha dit...

Felicitats a tots els premiats. Passaré pels seus blogs per veure de què escriuen. No els tinc visitats. Una abraçada i fins aviat.

òscar ha dit...

una abraçada JORDI. espero fer més gran la llista de blogs seguits per un altre dels crack de cracks de la catosfera.

Assumpta ha dit...

Jejeje ella ho té claríssim :-DD

òscar ha dit...

Menys mal ASSUMPTA. Tinc clar que, com amb la pujada a Montserrat, els seitons i el Mascaró, si passa: ho faré. I ben a gust!!! :)