dimarts, 16 d’octubre del 2012

dives al sofà


barri indeterminat de barcelona, a 16 d’octubre de 2012

 
 
catalanes i catalans,
 
diuen que qui calla atorga i una servidora, farta dels silencis i atorgaments de dècades i dècades (i dècades, que una ja te una edat), es veu en l’obligació d’escriure aquestes línies per donar llum i taquígrafs a l’absolut menyspreu institucional, l’ignominiós greuge comparatiu, que vinc patint sense dir ni ase, ni bèstia ni aquesta boqueta de pinyó és meva.

sóc conscient que, múrria de mena ella, ha sabut jugar les seves cartes amb la destresa d’un tafur. s’ha catapultat empesa per la iracunda força de tot un barri, s’ha colat per qualsevol banalitat a les pàgines en català del lectures i ha sabut guarir-se oportunament sota el paraigües de l’establishment governant. viva que és.

passi (a disgust, però que passi) que llueixi damunt de la pitrera una creu de sant jordi i una medalla d’honor de barcelona que a mi m’han estat reiteradament negades, que se li obrissin de bat a bat les portes del liceu per cantar amb els seus amiguets simples traduccions (tirant a improvisades, tot s’ha de dir) de cançons americanes i que tingui una geganta a la seva imatge i semblança passejant pels carrers de la ciutat totes les diades de guardar. passi.

ara, perquè l’om jegui amb ella al sofà a menjar un pansit pa amb tomàquet i embotits del bonarea mentre miren un capítol de “la riera” sí que ni hi passo ni hi vull passar. hi ha arbres als que jo, que sóc cinc mesos més jove que la núria, també m’hi vull arrimar.

m’ho mereixo després d’anys de tant remenar i remenar.
 
guillermina motta.




 

23 comentaris:

Anna ha dit...

Fa mooolts anys no em perdia un programa que feien a la 2 en horari de "desconnexió per a Catalunya" que es deia Les Guillermines del rei Salomó. La Guillermina cantava les seves cançons i s'interpretava a ella mateixa de guapa i de lletja. Tot i que són vagues, recordo amb molt de carinyo la sèrie i la Guillermina.
Però si te enveja de la Feliu per culpa de l'Om... hi ha mascles millors a les nostres contrades que l'Om és molt cregudet. Salutacions!

Carme Rosanas ha dit...

he, he, he... feia dies que no en sabia res de la Guillermina, ves per on, m'agrada trobar-la per aquí!

Guillermina, anima't, dona!!!! que segur que trobes algú molt més interessant!

Mr. Aris ha dit...

ostres, no sabia que la Nuria i la Guillermina eren de la mateixa quinta, Guillermina, amb lo cool que eres...i ets, a veure. Tens tota la raó del mòn.

Sergi ha dit...

És que hi ha dives i dives, eh! La Motta remenava molt, però la Feliu és molt Feliu... tota una institució al barri de l'Estació!

murga ha dit...

pobra guillermina! dit així i tot de cop fa peneta, no? de totes formes, he rigut moltíssim amb la carta. genial.

Pakiba ha dit...

Genial la teva entrada, m'agrada la Feliu per lo no cregu que és, el barri de Sans la estima molt.

Garbí24 ha dit...

Doncs tant que va remenar i resulta que encara ho havia de fer més.......però que no desesperi potser ella es porta alguna cosa més al llit que una simple ràdio.

Anònim ha dit...

tot això em sona molt molt llunyà, i potser encara em deixo algun molt.

òscar ha dit...

no es conforma amb algú interessant CARME; la motta vol a l’om al sofà. després ja demanarà, també, una geganta pròpia baixant de la font del gat. artisteeeees ... :)

es porten cinc mesos de diferència ARIS, tot i que la feliu sempre m’havia semblat (em sap greu, núria!) més gran. l’om te l’obligació moral de visitar casa guillermina. ni que sigui per saber quin és el barri barceloní que la recolza.

els cuplets de la motta tenen un to, pel meu gust, més festiu i ditxaratxer que la feliu en companyia d’en lucky guri, XEXU. jo a casa quan les posaven en vinil ... rondinava, clar.

és que llegides les medalletes i reconeixements d’una i altra, MURGA, sembla que la feliu cria la fama mentre la motta carda la llana. per dir algo :)

aquesta és una altra raó, PAKIBA. la feliu està a tothora sants amunt, sants avall però ... quin barri recolza la pobra motta?

epppp JOAN, que sota el coixí fa un efecte d’allò més gratificant. boníssim l’afer per correspondència amb l’italià. una historiassa!!!

no-no PONS … :) si és d’aquest mateix dilluns.

pati di fusa ha dit...

aiiiiiiii, tremendo l'episodi de la geganta! que folk que va ser tot plegat! i la sessió de perruqueria, totalment imprescindible per conèixer l'artífex de la crepamenta més emblemàtica de catalunya.

pobra guillermina, ja l'entenc, ja. però l'om no s'ho val, dona!

boníssima la carta! XD

òscar ha dit...

i no oblidem la fantàstica escena que deuria ser la núria davant el duomo de milà cridant un esfereïdor "erooooos" al vent, PATI. sols per poder optar per una o altra, pertoca "convidat" per la guillermina.

Assumpta ha dit...

Jo m'ho vaig passar bé amb el convidat de la Núria Feliu :-)) i, per cert, que la meva germana, quan va veure que sortia ella, es va recordar de tu!!! Sí, de tu, ÒSCAR, de tu!! :-DDD

Això sí, també demano que surti la Guillermina, que canti allò de "Jo sóc barcelonista!!" ;-))

Jordicine ha dit...

M'agrada tornat a veure't escriure amb regularitat. Hem de quedar un dia, crac.

Joana ha dit...

Ja només hi falta la Marina Rosell i tenim el trio la-la-la :9
fantàstica Feliu anant amb l'Om a la corseteria del barri també i l'Om amb dos ulls com taronges :)
Òscar ja et veig de parella geganter :)
Uix he llegit "quedar"?

òscar ha dit...

jo m’ho vaig passar com un nan de jardí ASSUMPTA :) era un no parar de tronxar-me amb les coses de la feliu (geganta, perruqueria, cartes amb l’italià, ...) i l’om, atònit, flipant en coloraines. tremendo tot plegat! jejeje ... que crack la mercè :) ... no m’estranya, les dues dives em van aixafar la guitarra musical de la infantesa. la motta (amb aquella de “óscar, pequeñito y limpito, chulito de saloncito...”) i la feliu amb “el vestir d’en pasqual”.

fet JORDI, quan vulguis. ens passem mail o whatsaap i sincronitzem rellotges. ahir el xavi valls va dir al programa que també erets un crack jugant a bàsquet. vamos, que està larry bird, pierluiggi marzoratti i ja després vas tu :) si vols, enlloc de dinar, fem un 1 contra 1 !!!

ostra JOANA, ja molaria ja, però diu que això de fer-te un gegant a mida val 6000 euraques i, a mi, no em patrocina ciu ni cap associació de botiguers :) has llegit la mar de bé: ja saps que el jordi és un dels reis engrescant la gent.

kira permanyer ha dit...

Jo vaig veure el programa i si que vaig pensar que els embotits eren d'allò el pitjor! jajajaja però mira, no soporto a la Guillermina, ese to de veu cridaner, aquests ulls semblants a la Rana Gustavo... no, no seria capaç de soportar un programa sencer amb aquell to de veu i aquella mirada de lluç... ho sento Guille, em quedo amb la dels sostens talla 105 ;-)

Elfreelang ha dit...

jajaja molt bona aquesta! si m'afegeixo a demanar que l'Albert Om passi per casa de la Guillermina!

TORO SALVAJE ha dit...

A veure, a veure... Motta no es un jugador del Barça?

PS ha dit...

La gelosia és molt dolenta Guillermina, dona...no siguis així!
Jo et trobo a faltar a la ràdio, veus.

Ara volem rèplica de la tieta Núria!

( i menage à trois amb l´Om, si pot ser)

Anònim ha dit...

A mi em sembla una mica fora de lloc la carta, perquè sembla que tingui gelitos. Però, també penso que diu moltes veritats i està carregada de raó.

PD:Òscar et veig de vegades pel facebook (com a Mariona Lorente, que és el meu nom de verité)

Anònim ha dit...

Hahahaha!!!! Boníssim!!! Pobra dona! No sé si és gaire bo i sà mostrar tanta gelosia públicament. Ara, quina dona no voldria que l'Om passàs per ca seva? Jo la primera! Així que de geloses n'hi ha moltes! Hehehe!

Francesc Puigcarbó ha dit...

suposant que supossesim que fossis na Guillermina Motta del meus somnis prohibits de jovencell....Tens tota la raó del món.

Dr Purva Pius ha dit...

Hello Everybody,
My name is Mrs Sharon Sim. I live in Singapore and i am a happy woman today? and i told my self that any lender that rescue my family from our poor situation, i will refer any person that is looking for loan to him, he gave me happiness to me and my family, i was in need of a loan of $250,000.00 to start my life all over as i am a single mother with 3 kids I met this honest and GOD fearing man loan lender that help me with a loan of $250,000.00 SG. Dollar, he is a GOD fearing man, if you are in need of loan and you will pay back the loan please contact him tell him that is Mrs Sharon, that refer you to him. contact Dr Purva Pius, call/whats-App Contact Number +918929509036 via email:(urgentloan22@gmail.com) Thank you.